Μαρία Γιαγιάννου, Κλάρα Σούμαν - Τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας

2

[…]

Γυναίκα η δημιουργός


ΚΛΑΡΑ: Έχω πολλά χέρια. Ναι. Τα βλέπετε για δύο, αλλά... έχω πολλά χέρια. Θα σας το αποδείξω.
Με το ένα παίζω το Καλοσυγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο για αριστερό και με το άλλο χαϊδεύω την φουσκωμένη μου κοιλιά. Με το τρίτο ανακατεύω τη μοσχαρόσουπα και με το τέταρτο γυρίζω την 100η σελίδα της Παναγίας των Παρισίων. Με το πέμπτο κολλάω τα γραμματόσημα στις προσκλήσεις της 30ης συναυλίας μου και με το έκτο πουδράρω τη μύτη μου. Βλέπετε; Έχω τόσα πολλά χέρια. Με το έβδομο υπογράφω συμβόλαιο αγοράς σπιτιού και με το όγδοο το σκίζω. Με το ένατο αγγίζω ευλαβικά τις νότες στο κοντσέρτο για βιολοντσέλο έργο 129 του Ρόμπερτ και με το δέκατο μετρώ τον πυρετό στο φλεγόμενο μέτωπό του. Με το ενδέκατο κρατάω το μωρό και με το δωδέκατο χαϊδεύω τη φουσκωμένη μου κοιλίτσα. Με το δέκατο τρίτο χαϊδεύω την κοιλιά μου που ξαναφουσκώνει. Με το δέκατο τέταρτο τρίβω τη μέση μου που πονάει καθώς η κοιλιά μου –ω τι θαύμα– ξαναφουσκώνει. Με το δέκατο πέμπτο χαϊδεύω τα ισχία μου που ανοίγουν για να υποδεχτούν το πέμπτο μου μωρό και με το δέκατο έβδομο κλείνω για πάντα τα μάτια του μικρού μου γιου. Με το δέκατο όγδοο στρώνω την κούνια του νέου μωρού που περιμένω. Με το δέκατο ένατο τι κάνω; Ό,τι κάνω και με το εικοστό. Χαϊδεύω την κοιλιά μου που φουσκώνει και ξαναφουσκώνει σαν το πανί του καραβιού στον άνεμο της αγάπης του. Της πολύ γόνιμης αγάπης του. Με το εικοστό πρώτο μου χέρι όμως – α, αυτό το χέρι είναι ίσως και το αγαπημένο μου – διατρέχω τον Άτλαντα. Το ξαμολάω σαν ζωάκι που ψάχνει για τροφή πάνω στο χάρτη και βάζω σημαιάκια στις πόλεις της Γερμανίας και της Αγγλίας και της Γαλλίας και της Ολλανδίας. Εκεί όπου τα εικοσιένα χέρια μου δίνουν περιοδείες και κάνουν τον κόσμο να παραληρεί.

Να κλείσω τις ημερομηνίες και τον χώρο των συναυλιών – τικ
Να κανονίσω το νοίκι των αιθουσών – τικ
Να συμφωνήσω για το τύπωμα των εισιτηρίων – τικ
Να αναλάβω και την πώλησή τους – τικ
Να φροντίσω την αποστολή των προσκλήσεων – τικ
Να συνεννοηθώ για το τύπωμα των προγραμμάτων – τικ
Να διαρθρώσω το πρόγραμμα, ανάλογα με τα γνωστά γούστα του κοινού - τικ
Να συμπεριλάβω ό,τι θα ήθελαν να ακούσουν και οι ειδικοί - τικ
Να μην ξεχάσω να βρω κουρδιστές – έναν επίσημο και έναν εφεδρικό - τικ
Οπωσδήποτε να επικοινωνήσω με τον φορτοεκφορτωτή του πιάνου – τικ
Να σημειώσω τις επισκέψεις που πρέπει να κάνω αυτό το διάστημα – τικ
Κάθε απόγευμα να είμαι έτοιμη να δεχτώ επισκέπτες – τικ
Να φτιάξω πτι-φουρ για να υπάρχουν - τικ
Να αγνοήσω τα γράμματα του πατέρα. Θέλει να αποτύχω, για να με τιμωρήσει:
α) που τα καταφέρνω και χωρίς αυτόν – τικ και
β) που αποφάσισα να παντρευτώ τον Ρόμπερτ – τικ


Τέλος, να απαντήσω στον Ρόμπερτ με μαεστρία. Να τον καθησυχάσω και να του γράψω πως δεν τα πάω και τόσο καλά, για να πάρει δύναμη. Δεν είναι ωραίο να ζηλεύει ο αγαπημένος σου, πρέπει να τον προστατεύεις από περιττές πίκρες – τικ

Καταλαβαίνω ότι όλοι μας έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε. Αλλά εγώ το παραξήλωσα. Είμαι ο άνθρωπος πολυεργαλείο. Δεν υπάρχει κάτι που να μην το διεκπεραιώνω με μαεστρία. Με άλλα λόγια, είμαι η γυναίκα-δημιουργός. Σας έχουν πει πως δεν υπάρχω γι’ αυτό δεν με αναγνωρίζετε. Σας έχουν πει ότι το είδος αυτό είναι φανταστικό, σαν τον μονόκερο. Ιδού λοιπόν ένας μονόκερος.

Να μην ξεχάσω να βρω πεταλωτή. Τικ.

[…]


Το παραπάνω απόσπασμα είναι από το τρίτο θεατρικό έργο της Μαρίας Γιαγιάννου Κλάρα Σούμαν - Τα χαρισματικά πρόσωπα μιας υπερμαριονέτας, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μελάνι και θα παίζεται στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως τις 27 Μαρτίου 2018. Διαβάστε στη βιβλιοnet ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα της Μαρίας Γιαγιάννου και δείτε ποια άλλα βιβλία της κυκλοφορούν.


Συντελεστές της παράστασης
Συγγραφέας: Μαρία Γιαγιάννου
Σύλληψη | Σκηνοθεσία | Δραματουργία: Μιλτιάδης Φιορέντζης
Συνεργάτης Δραματουργίας | Διαμόρφωση πρόβας: Μαρία Όλγα Αθηναίου
Σκηνογραφία | Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Γλυπτική: Περικλής Πραβήτας
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Ηχητικός σχεδιασμός: Νίκος Παλαμάρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αριάννα Χατζηγαλανού
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Άρης Ασπρούλης
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Promo teaser: Χρυσάνθη Μπαδέκα

Ερμηνεύουν:
Πιανίστρια: Βικτωρία Κιαζίμη
Βαρύτονος: Νικόλας Καραγκιαούρης
Ηθοποιοί: Μαρία Όλγα Αθηναίου, Μιλτιάδης Φιορέντζης

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails